Technické údaje

objem motoru (ccm3)                                      1598
maximální výkon (kW (k) / ot./min.)              77 (105) / 6000
točivý moment (Nm. / ot./min.)                            150 / 3600
délka (mm)                                                        4042
šířka / včetně zpětných zrcátek (mm)          1694 / 1948
výška (mm)                                                        1624
rozvor (mm)                                                       2630
pohotovostní hmotnost / nosnost (kg)         1375 / 1830
zrychlení 0-100 (s)                                            13,8
maximální rychlost (km/h)                               173
objem zavazadlového prostoru (l)                  350-1410
objem palivové nádrže (l)                                  53
průměrná spotřeba paliva                               8,2 l/100 km
počet míst k sezení                                              5
řazení převodovky                                          AUT
barva                                                                šedá

Zdroj: AutoRevue.cz

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Opel Meriva první generace v roce 2003.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných (26 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 1 hvězdu ze 4 možných (3 body) 

Zdroj: www.autoweb.cz

O vozidle 

Opel Meriva byl v roce 2002 jedním z prvních vozů kategorie malých MPV na trhu. Konstrukčně vychází Meriva z techniky Opelu Corsa, podvozek byl jen patřičně prodloužen a upraven. Mohlo by se tak zdát, že jízda s Merivou bude trochu nejistá a nepohodlná, opak je však pravdou. Podvozek je vyladěn výborně, takže auto je zároveň dostatečně komfortní a přitom velmi jisté jak v přímém směru, tak v zatáčkách. I přes vysokou stavbu netrpí Meriva přílišnou citlivostí na boční vítr a z hlediska řidiče překvapí i příjemně přesné řízení s rozumnou zpětnou vazbou. Meriva jednoduše velmi dobře jezdí a příjemně se řídí, což je u malého rodinného vozu významné plus. Rodiny bude ovšem zajímat především vnitřní prostor Merivy. I ten je překvapivě veliký, byť dozadu se pohodlně usadí spíše dva než tři cestující. Pro kolena je tu místa dostatek i s předními sedadly zcela posunutými vzad, nad hlavou je pak místa nadbytek. Interiér se také může pochlubit opravdu vysokou variabilitou. Zadní trojici sedadel lze posouvat, a měnit tak dle potřeby objem zavazadlového prostoru v rozmezí 350 až 405 litrů. Po složení prostředního sedáku lze krajní sedadla posunout do samostatné pozice dále od dveří, což výrazně zvýší komfort sezení na nich. Zadní sedadla lze také sklopit tak, že vytvoří s podlahou zavazadlového prostoru jednolitou ložnou plochu, pak odveze Meriva až 1410 litrů nákladu. Pod podlahou zavazadlového prostoru se navíc nachází ještě úložné místo pro drobnosti. Meriva je tak velmi praktickým vozem s překvapivou mírou pohodlí a prostoru. Vraťme se ještě k sedadlům. Ta vypadají na první pohled trochu subtilně, ovšem ve skutečnosti jsou velmi pohodlná a poskytují tělu dobrou oporu. Posádka v nich nebude trpět ani při dlouhých cestách. Základní pohonnou jednotkou pro Merivu byl z počátku již trochu archaický motor 1,6 litru s osmi ventily. Výkon 64 kW ani celkový projev motoru nenadchnou, navíc je tento motor u jinak velmi spolehlivé Merivy asi jediným trochu větším potížistou. Daleko lepší volbou je tak nástupnický motor 1,4 s výkonem 66 kW, který pro pohon malého MPV docela stačí. Výborná je zážehová šestnáctistovka s výkonem 74 kW, která je trvanlivá, dynamická a má rozumnou spotřebu paliva. Řidiči, kteří touží po ještě větší dynamice, mohou sáhnout po motoru 1,8 s výkonem 92 kW nebo po ostře laděné verzi OPC s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu velmi solidních 132 kW. Ta je ovšem vcelku vzácným jevem. Turbodiesely reprezentoval od počátku malý motor 1,3 CDTi s 55 kW a sedmnáctistovka ve dvou provedeních. To první s označením DTI mělo překvapivě stejný výkon jako malý motor, má však přece jen trochu více síly. Modernější verze 1,7 CDTi pak poskytuje výborných 74 kW a je pro Merivu jednou z ideálních pohonných jednotek. V roce 2006 se také objevila ještě silnější verze motoru s výkonem 92 kW.

Jízdní vlasnosti

Opel Meriva má na malé MPV i nečekaně dobré jízdní vlastnosti. Chování auta je velmi dobře čitelné, řidič má díky vcelku přesnému a komunikativnímu řízení dobrý přehled o celkovém dění, na rozdíl od mnoha malých aut je také Meriva stabilní při jízdě na dálnici. Ani z dnešního pohledu se tak Meriva ve své kategorii neztratí a patří svým jízdním projevem na špičku.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Klady a zápory

Klady? Spolehlivost, prostor a variabilita. Meriva má oproti Corse C rozvor prodloužený na 2630 mm, z čehož těží jak prostor pro posádku, tak i zavazadelník. Ten nabídne základní objem 350 l, což je srovnatelná hodnota s hatchbacky nižší střední třídy. Zadní sedadla jsou ovšem posuvná a sklopná a díky tomu se prostor pro zavazadla dá zvětšit až na 1410 l. Ten má také dvojité dno, kam se dají uložit různé drobnosti. Ideální pohonnou jednotkou je z benzinových motorů šestnáctiventilová šestnáctistovka, z agregátů spalujících naftu pak stokoňový 1,7 CTDI. Meriva má i přes vyšší stavbu karoserie velmi dobré jízdní vlastnosti, přitom odpružení by se dalo nazvat komfortním. Vozy z počátku výroby měly velmi chudou základní výbavu a klimatizaci, která je díky bohatému prosklení takřka nutností, u nich najdete jen těžko. Z motorů se příliš nepovedly osmiventilová zážehová šestnáctistovka, která má velkou spotřebu oleje, vznětovému motoru 1,7 DTI zase chybí výkon. I motor 1,8 16V si za své služby nechá zaplatit, ve městě počítejte s jedenáctilitrovou spotřebou, kterou ovšem udává i výrobce.

Závady

Malému MPV velmi často praskají žárovky v hlavních světlometech, v řazení i na podvozku se vyskytují vůle, které vznikají opotřebením. Vzhledem ke stavu našich silnic ovšem není divu... V zážehových agregátech netěsní vodní čerpadlo, z elektronických součástí se objevují závady displeje na palubní desce, který nedopisuje.

Zdroj: www.auto.cz

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky