Zajímavosti 

Meriva se úspěšně prodává na trzích více než 25 evropských zemí, přičemž hlavními trhy jsou Německo, Velká Británie a Španělsko. Tento přizpůsobivý van znají ale zákazníci i mnohem exotičtějších destinací, jako jsou např. Hongkong, Jižní Afrika nebo Singapur.

Když se Meriva poprvé objevila v roce 2003 na automobilovém trhu, stala se zakladatelem zcela nové automobilové třídy - třídy malých monocabů. A už od svého uvedení na trh si Opel Meriva drží posici bestselleru na trzích západní i střední Evropy. Zákazníci oceňují především technologie, které vozu propůjčují mimořádnou flexibilitu. Originální systém uchycení sedadel FlexSpace umožňuje rychlou proměnu interiéru podle okamžitých přepravních požadavků, aniž by bylo nutné vyjímat sedadla z vozu ven - Meriva se tak může snadno a rychle proměnit z pětimístného rodinného vozu až na jednomístnou dodávku s mimořádným prostorem pro přepravu nejrůznějších nákladů.

To nejlepší z flexibilního konceptu i vyspělých technologií současné Merivy si samozřejmě přebere i Meriva nové generace, která vyjede již příští rok. Nová Meriva bude mít navíc i originálně řešené dveře - systém FlexDoors využívá konceptu protisměrně otvíraných křídel předních a zadních dveří. Inovativní systém FlexDoors zlepšuje přístup do interiéru vozu a v porovnání s konvenčními dveřmi zvyšuje i bezpečnost pasažérů: "Singles, rodiny, senioři... skutečně nejrůznější skupiny zákazníků oceňují na Merivě nejenom její praktičnost, ale i spolehlivost. 

Zdroj: autoperiskop.cz

Dobrý tah

Model Meriva byl představen na počátku roku 2003 a vystoupil jako jeden z nejdůležitějších prvků revitalizačního programu s názvem Olympia. Stala se jedním z průkopníků nové třídy vozů s délkou kolem čtyř metrů, jež ale nabízí prostorný a neobvykle variabilní interiér. A povedlo se, kola byla v Merivě umístěna až v samých rozích karosérie, takže prakticky neomezují vnitřní prostor, rozvor náprav je přitom extrémní a takovou Octavii II dokonce přesahuje o více než 5 cm.

Skutečně výrazným prvkem jsou ale rozsáhle přestavitalná zadní sedadla, při jejichž konstrukci Opel zúročil především své zkušenosti s podobnou soustavou použitou již ve větší Zafiře (testovali jsme ji na tomto místě). Meriva prošla během svého života drobnou modernizací, jež se dotkla nejen škály pohonných jednotek, ale také detailů uvnitř i zvenčí karosérie, vynikají přitom větší zpětná zrcátka, kulaté mlhovky, přepracovaná maska nebo do kouřova laděná zadní světla.

Moderní motory

Ačkoli není Opel Meriva na našem trhu žádným nováčkem a jeho pořizovací cena je nyní velmi zajímavá, podařilo se výrobci průběžnými a svědomitými inovacemi udržet její technologickou úroveň i rozsah výbavy na výši doby.

Od chvíle premiéry se toho v otázce nabízených pohonných jednotek změnilo hodně. Zájemci o zážehové motory mají nyní na výběr čtyřválce Ecotec ve variantách 1,4i/66 kW, 1,6i/77 kW a 1,6 Turbo/132 kW, jež je však vyhrazena sportovně střiženému provedení Meriva OPC (z klidu na 100 km/h tento prcek zrychluje za 8,2 s).

Vyznavači nafty mohou volit mezi motory 1,3 CDTI/55 kW, 1,7 CDTI/74 kW a 1,7 CDTI/92 kW, jež se vyznačují především kombinovanou spotřebou 5,0, 5,2 a 5,4 l/100 km. Standardem jsou pětistupňové přímo řazené převodovky, nejvýkonnější "benzín" a "diesel" spolupracují s "šestikvalty". Pro střední ze zážehových jednotek je alternativně k dispozici pětistupňový "automat" s možností sekvenčního řazení skrze paralelní kulisu voliče.


Slušná výbava a zajímavé akce

Opel Meriva se u nás nyní nabízí ve výbavových stupních Essentia, Enjoy, Cosmo a OPC, cenově obzvláště zajímavým je nyní především Enjoy, který se díky cenovým zvýhodněním dostává na velmi zajímavou kombinaci ceny a užitné hodnoty. K tomu přispívá i poměrně složitá sestava paketů, v rámci které například pro základní výbavu Essentia získáte klimatizaci a elektrické ovládání předních oken jen za 10 000 Kč. Pro přesnější přehled však doporučíme navštívit stránky importéra nebo showroom nejbližšího prodejce Opel.

Všechny Merivy jsou standarně vybaveny například dvojicí airbagů, posilovačem řízení, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, výškově stavitelným volantem a sedadlem řidiče, systémem ABS nebo variabilní soustavou zadních sedadel Flex Organizer. Provedení Enjoy (od 279 900 Kč) k tomu přidává třeba klimatizaci, elektrické ovládání předních oken či rádio s přehrávačem CD a rozměrným informačním displejem na středové konzoli. Vrcholná verze Cosmo (od 298 900 Kč) se pak vyznačuje třeba mlhovkami, elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky, kůží potaženým volantem, palubním počítačem, tempomatem nebo pozoruhodnými plechovými ráfky, k nimiž se dostaneme níže. Připlatit si lze i za boční a hlavové airbagy, jež vás ve všech případech přijdou celkem na 13 800 Kč, vestavěnou navigaci (+ 52 000 Kč), litá kola a řadu dalších, více méně obvyklých prvků.


Zdroj:

www.autorevue.cz


Zdroje k fotografiím jsou obsaženy ve fotografiích.

Motory a jízda

Jízdní vlastnosti vozidla jsou nad očekávání dobré. Vyšší stavbu karoserie v zatáčkách moc nevnímáte, když Meriva snaživě drží jízdní stopu. Odpružení vozu sice není úplně měkké, přesto o něm nelze hovořit jako o nepohodlném. Svým nastavením eliminuje právě vyšší těžiště automobilu a dle jízdních vlastností opravdu povedeně. Zpočátku výroby se do vozu montoval osmiventilový motor 1.6 o výkonu 64 kW. Jedná se o zastaralý motor, který byl už ve své době překonán, a tak je lepší zvolit povedenou šestnáctiventilovou čtrnáctistovku o výkonu 66 kW nebo výborný motor 1.6 16V/74 či 77 kW. Osmnáctistovka disponující výkonem 92 kW se často nevidí, za to turbodieselů je plno. Nejmenší 1.3 CDTi/55 kW má původ u italského Fiatu. Více sil nabídnou dieselové sedmnáctistovky o výkonech 55, 74 a 92 kW. 

Spolehlivost

I přes vysokou spolehlivost se u Opelu Meriva některé potíže vyskytují častěji. Patří k nim problémy s nedopisujícím displejem na palubní desce, známé je praskání žárovek v potkávacích světlometech nebo hučení ložisek kol, která tak hlásí, že jsou na konci své životnosti. Ložiska přitom odcházejí u vozidel s vyšším kilometrovým proběhem, určitě by nebylo správné myslet si, že jsou poddimenzovaná. Na jejich životnosti se ale může negativně projevit i přetěžování vozu. Objevují se také netěsnosti vodní pumpy, opotřebením vznikají vůle v zavěšení kol i v řazení. Nic překvapivého není ani koroze výfuku.

Bezpečnost

Bariérový test Euro NCAP prodělal Opel Meriva v roce 2003. Za ochranu posádky si vysloužil čtyři hvězdy z pěti možných, ohleduplnost při střetu s chodcem byla ohodnocena ziskem jedné hvězdičky z maximálních čtyř. Bezpečnost dětí v autosedačkách se v daném roce ještě samostatně nehodnotila. 

Zdroj: www.autoesa.cz

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky